Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Heeft u een gezonde levenswijze?
Ja, ik let op! 41%
 
Afhankelijk van de dag 33%
 
Nee, niet echt 19%
 
Gezonde levenswijze? 7%
 
ABC GEZONDHEID - Artikels
5 april 2019
Zomertijd en vermoeidheid?
| 05/04/2019 |
Terug Verstuur link Print pagina
lijn
Zomertijd en vermoeidheid? Is het moeilijk om 's morgens fris en monter op te staan? Zorgt de zomertijd ook voor extra stress en vermoeidheid? Reageer dan op een smakelijke en doeltreffende manier.
Hier volgen twee tips.
Verander je eetgewoonten en eet veel verse groenten en fruit, volkorenproducten, verse vis, olijfolie en beperk alcohol. Vermijd zoveel mogelijk rood vlees, melkproducten, bereide vleeswaren, voeding met een hoge glycemische index (snoep, patisserie en ijsjes) en vettige spijzen en dito saus. Die zorgen voor nog meer vermoeidheid.

Drink ook voldoende water. Zes glazen per etmaal volstaan. Water is essentieel om snel vermoeiende stoffen uit het lichaam te verwijderen. Wie onvoldoende water drinkt, krijgt een lichaam dat niet genoeg gezond vocht bevat. Dat wordt onmiddellijk vertaald in een spectaculaire daling van de fysieke en mentale mogelijkheden. Kortom mensen worden nog meer moe.

Nooit meer moe, hoe doe je dat ?
Hoe lentemoeheid voorkomen?

Meer lezen:
Lentekuren
Afvallen tegen de zomer?
Verband tussen fastfood en depressie

Bronnen:
Saura-Calixto F, Goñi I. Definition of the Mediterranean diet based on bioactive compounds.
Crit Rev Food Sci Nutr. 09 02;49(2):145-52

 

lijn