Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Migraine aanvallen?
ABC GEZONDHEID - Artikels
4 juni 2015
Te veel actie, te weinig rust
| 04/06/2015 |
Terug Verstuur link
lijn
Te veel actie, te weinig rust Chronische vermoeidheid is vaak een gevolg van burnout. Veel mensen vergeten echter dat burnout het resultaat is van overmatige stress die niet behandeld wordt met voldoende rust.
Wie verlost wil worden van stress en vermoeidheid moet de volgende aanlokkelijke hindernissen trachten te vermijden:
Het teveel eten gedurende de avonduren, de neiging hebben om extra energie ‘te tanken’ met stimulerende middelen zoals koffie en cola.
Stress bestrijden met alcohol.
Voedingstekorten opstapelen door fastfood te eten. Mensen die moe zijn hebben geen zin om te koken.

Vermijd in ieder geval kalmeerpillen, ontstekingswerende producten, antibiotica, cortisone, aspirine of amfetamines die je de in geven van veel meer te kunnen doen dan werkelijk mogelijk is. De genoemde medicijnen zorgen voor extra vermoeidheid.
Geef jezelf echter te de tijd om voldoende te rusten (minstens 8 uur per nacht)
Zorg voor een evenwichtige voeding en drie volwaardige lichte maaltijden per dag
Neem de tijd om rustig te ontbijten. Het is en blijft de voornaamste maaltijd van de dag.
Neem voedingssupplementen zoals vitamine C, vitamine B-complex, calcium en magnesium.
Doe regelmatig aan (gemodereerde) sport.

Hoe vermoeidheid voorkomen?
Tips om vermoeidheid na sportprestaties tegen te gaan

Meer lezen:
Bestrijd moeheid met deze tips!
Gsm op nachtkastje verstoort nachtrust
Meloenextract vermindert stress en moeheid

Bronnen:
Frey DJ, Fleshner M, Wright KP Jr.
The effects of 40 hours of total sleep deprivation on inflammatory markers in healthy young adults. Brain Behav Immun.

 

lijn