ABC Gezondheid

Hoe een volle maaggevoel voorkomen?

Hoe een volle maaggevoel voorkomen? Eet vijf of zes kleine maaltijden in plaats van drie grote 'eetsessies' per dag. Hoe vaker je lichte kleine maaltijden eet, hoe scherper je geest en lichaam blijft reageren. Ook de snelheid van de spijsvertering verhoogt. Daardoor worden mensen door meer (gezond) te eten minder dik. Je lichaam wordt regelmatig van energie voorzien en zal zijn pogingen om energie te besparen en krampachtig vast te houden (voorraad lichaamsvet) staken. Zorg dat je in vijf of zes keer evenveel eet als wat je normaal in drie keer doet.

Als dat goed gaat, kun je iets meer gaan eten, het effect zal immers zijn dat je meer gaat verbranden. Maar je moet dit langzaam doen, want je lichaam moet eraan wennen. Het is belangrijk dat je streeft naar 5 of 6 volwaardige (kleine) maaltijden in plaats van de 3 klassieke maaltijden (ontbijt, lunch en diner) met kleine tussendoortjes. In iedere apotheek en natuurvoedingswinkel zijn er ook natuurlijke producten te verkrijgen met melisse, nopal, artisjok, paardebloem, gentiaanwortel, duizendblad, gemberwortel, curcuma, kamille, waterdrieblad, venkel, kardemom, sinaasappelschil, gezegende distel en/of minerale zouten. Deze stoffen zorgen voor een betere en rustige spijsvertering.