ABC Gezondheid

Hoe risico op cellulitis verminderen?

Hoe risico op cellulitis verminderen? Zorg ervoor dat je niet te dik wordt. Eet daarom vetarm en neem geen tussendoortjes. Denk ook aan de dikwijls vergeten calorie├źn in alcoholhoudende dranken. Gebruik een volwaardige, gevarieerde, vezelrijke voeding met weinig suiker, zout en koffie (koffiedrinken belast uw lichaam met minstens 820 verschillende chemische stoffen).

Eet vochtafdrijvende groenten, zoals asperges, bleekselderij, venkel en wortelen. Beperk het gebruik van melk en melkproducten (omdat zij veel calcium bevatten) tot 1/4 liter zure melkproducten per dag. Gebruik geen calcium-supplementen indien u melkproducten gebruikt.

Drink per dag acht glazen mineraalwater, groene thee of kruidenthee.

Doe regelmatig aan lichaamsbeweging. Topprestaties zijn niet vereist. Een half uur per dag wandelen, fietsen of zwemmen is al voldoende.

Vrouwen die opteren voor een vijftal kleinere maaltijden per dag hebben nog een andere optie. Vraag aan je apotheker of natuurvoedingswinkel een degelijk CLA-supplement. Volgens de laatste wetenschappelijke studies lijkt CLA de toevoer van verzadigde vetten uit voedsel naar vetopslagcellen te verminderen. In combinatie met gezonde voeding en voldoende beweging leidt dit tot vermindering van het aantal vetopslagcellen waardoor cellulitis kan verdwijnen.